اخبار ویژه

معرفی یک محصول استراتژیک دیگر از سوی کارخانه فولاد اسفراین

کد خبر : 4961
دوشنبه 14 تیر 1395 - 11:44

معرفی محصولی استراتژیک در صنعت فولاد در مجتمع صنعتی اسفراین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری سپاه حضرت جواد الائمه علیه السلام، از آنجایی که خطوط راه آن از اهمیت بالایی در حمل و نقل باری کشور با حجم انبوه باری بالا را دارد و موجب صرفه جویی در هزینه های کشور می شود. از این رو تولید قطعات ریلی اهمیت به سزایی در این زمینه دارد لذا کارخانه فولاد اسفراین با ظرفیت بالایی که در زمینه تولید قطعات فولادی دارد  با همت و اراده جهادی و انقلابی خود و در لبیک به فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  در جهت تولید قطعات ریلی برآمده و در این زمینه خوش درخشیده است.

[[{"fid":"10913","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"285","width":"448","class":"media-element file-default"}}]]

با توجه اهمیت  و ضرورت توسعه صنایع ریلی کشور که برای مجتمع به عنوان فرصت می تواند مطرح  باشد، ونیز با توجه به توانمندی های بالفعل و بالقوه مجتمع در تولید قطعات محوری پله دار(بدلیل ویژگی ماشینهای  آهنگری شعاعی) و کیفیت محصولات مجتمع، می توان گفت که در صورت تولید انبوه این محصول که منجر به صرفه جویی در مقیاس خواهد شد، یکی از مزیتهای رقابتی مجتمع خواهد بود که شروع این پروژه سرآغازی  بر تولید این محصول در مجتمع و قرارگرفتن نام مجتمع در کنار سایر تولیدکنندگان مطرح جهانی این محصول است در هیمن راستا پروژه تولید محورواگن، با اخذ سفارش تولید62 ست محورواگن قطار مسافری از شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مرداد ماه 1393عملا آغاز گردید. با شروع تولید این سفارش در مجتمع، تعداد دیگری از مشتریان داخلی نیز تولید محورهای قطارباری را به مجتمع واگذارنمودند.

با توجه به کاربرد و ابعاد محورها، تا کنون سه نوع محور درمجتمع تولید شده است که تولید محورلوکوموتیو نیز در حال مطالعه و اخذ سفارش می باشد که با توجه به میزان ارزش افزوده بالای این محصول، تولید آن در مجتمع  می تواند مجتمع را به عنوان تولید کننده انواع محورهای قطار در کشور و منطقه مطرح نماید .

با توجه به بررسی روند تولید این محصول در مجتمع، عمده ترین ایستگاه کاری که بیشترین ماندگاری را به خود اختصاص می دهد، ایستگاه تابگیری و ماشینکاری نهایی (سنگ زنی) می باشد. هر چند که در برخی موارد نیز بدلیل نیاز به تعویض چکش ماشین آهنگری، ماندگاری ایستگاه اهنگری نیز قابل توجه بوده است که این اخیرمورد را با هماهنگی های بیشتر و برنامه ریزی های بهتر می توان کاهش داد.

در صورتی که سیاست مجتمع بر اخذ سفارشات بیشتر از این محصول باشد، لازم است که بمنظور جلوگیری از مسئله ماندگاری در ایستگاه سنگ زنی نیز چاره اندیشی لازم انجام شود (خرید تجهیزات لازم یا خرید خدمات) تا اینکه محصولات مذکور در زمان مناسب و بدون تاخیر تحویل مشتریان شود. در این صورت علاوه بر اینکه کیفیت محصولات تولیدی باعث رضایتمندی مشتریان خواهد شد، تحویل بموقع محصول نیز رضایت مندی مشتریان را مضاعف خواهد نمود.

ارسال توسط : خبرنگار خراسان شمالی
بازدید
دیدگاه